Finnsta PRE

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Linda Söderberg - 17 oktober 2010 22:29

Startade dagen kl 10 hos grannen med deras två islänningar.
Då det är "mina" kunder är tanken att jag ska göra det mesta med övervakning av min hovis, men som deras hovar ser ut i dagsläget får min hovis göra det mesta.
De var så torra och spröda så man slog ur stora flisor av hovväggen bara genom att slå i sömmen!
De har inte haft dem så länge, men misstänker att det bottnar i för dålig mat, men förhoppningsvis ska det bli ändring på det nu. De ska även köra hovförstärkare nertill samt Leffes hovfett upptill ( gjort på hästens eget fett och kanon bra!).


Tog ett par hästar i Vallentuna och sen en i Väsby innan det var dax att rulla hemmåt.
Den sista skodde jag helt själv. Tänk va lätt det är när det är hovar med bra kvalite, rejäla hovväggar och att de växer så det finns att ta på.


Imorgon kommer den andra spekulanten och ska titta på Ricken.
Och det ringde en till nu ikväll som lät intressant.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards