Finnsta PRE

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Linda Söderberg - 29 oktober 2010 12:05

Ja vad har hänt den här veckan, bortsett från att jag bloggat dåligt .


Va över till tränaren i onsdags och hjälpte till att assistera vid en kastering.
Besparde Fredirc allt prat om det på kvällen då han nästan fick kväljningar sist då jag berättade detaljerat hur vetten gjorde när han kastrerade Fabbe och Forest  .


Håller på med beställningar och går igenom vad jag har på lager inför läderkursen som jag ska hålla i kommande lördag uppe i söderhamn.
Vet att det är ett antal som vill att jag kontaktar dem när det skulle bli en kurs igen, men denna gång är det i shetland nords regi, så det är endast för medlemmar där.

Var även till Granngården och införskaffade VirkonS igår och har under fm idag,    i stort sett badat halva Semilla i det. Från nacken och ner över bog och manke.

Så fort hon började sätta tjockare päls fick hon, vet inte vad det heter...Strepto...nånting. En blandning av svamp/bakterier och de har inte gått att få bort med shampoo för just det eller med jodopax, så nu sa vetten åt mig att ta på virkon två dagar/vecka i tre veckor.
Det borde ta död på eländet.
Har använt det en gång tidigare, och då var det för ringorm vi fick på en av unghästarna för nio år sedan.
Usch vilket hemskt minne. Vi skurade HELA stallet med virkon, även bakom hyllor mm som satt på väggarna.


Fick mail igår om Ricken kunde hämtas på lördag, men då skiter det sig med läderkursen, så under dagen hoppas jag få veta om han kan åka på fredag eller söndag istället.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards