Finnsta PRE

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Linda Söderberg - 5 september 2010 08:39

Arbetade Mantua i paddocken igår och undertiden hade Kim en kompis han var hos, Robin hjälpte mormor i köket och Peo som höll på att tvätta bilen, tog min samtidigt när han ändå höll på.
Och jag bara "roade" mig med ridningen .

Mantua fattade jätte fina galoppfattningar , tränade på böjningar och avslutade med en liten skrittur ute.


I förrgår tog jag Robin till vårdcent. och lämnade in urinprov, då de ringde från dagis och sa att hon verkar gå och knipa och hade kissat tre ggr innan de ens kommit ut kl 10. Dvs under två timmar.

Inget som visade något positivt på testremsan de tog, utan fortsätter det under helgen får vi lämna in för odling på tisdag.
Hittills har det inte gett sig.
Sen har hon även fått något konstigt utslag på halva ryggen! Ser ut som små vätskefyllda blåsor som sitter i grupper.
Passade på att fråga på vårdc. om det var svinkoppor, men det tyckte de inte att det såg ut som.
Men hon har svårt att sova på nätterna då de svider/gör ont och kliar, så vi får se om de kanske gör något åt det på tisdag, då det inte blivit bättre av kortisonsalvan.
Tycker däremot att det spridit sig lite mer.


Har även tagit ett beslut som kännts väldigt tungt, men för bådas bästa är det nog det rätta.
Måste informera mamma först innan jag skriver ut det här, så hon inte går i taket av att få reda på det genom bloggen...


Idag ska jag även iväg och sko tre hästar i Vallentuna och Sollentuna. KUL! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards