Finnsta PRE

Alla inlägg den 29 september 2010

Av Linda Söderberg - 29 september 2010 21:27

Riktigt kallt i morse, bara två grader  !
Och de sa att det var risk för frost nu inatt. Usch, snart kommer den här årstiden när man står och stampar hål på isen i alla vattentunnor i hagarna.

Men det har varit ett soligt och vindstilla härligt höstväder idag iaf.
Inte för att jag njutit speciellt av det då jag legat under en filt i soffan...
Har nu även fått ont i halsen och öronen.


Ringde även två spekulanter på Ricken varav den ena ska komma nu på fredag, så jag tog mig i kragen och longerade och tömkörde Ricken lite på kvällen för att kolla av läget lite.
Han var hur duktig som helst. Jag behöver bara säga traaava, gååå och galopp en gång på varje komando och han gör genast det jag vill. Tömkörningen gick även den galant både när jag gick bakom och på volter i trav.
Han är så känslig så jag behöver knappt ta något i tömmarna innan han gör som jag bett honom om.
Det tar emot att sälja honom när han är så go.

Men jag måste ju om han ska gå vidare i ridningen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards