Finnsta PRE

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Linda Söderberg - 19 september 2010 21:08

Vaknade kl 4 imorse och kunde inte somna om.
Av någon anledning var jag ännu mer nervös idag då champion titeln stod på spel.

Och när jag väl stod inne på banan uppställd med 2:an i min klass samt 1:an och 2:an i två-årsklassen känndes det nästan som att jag inte skulle kunna stå på benen pga all nervositet.

Men vi tog det!

Och tittade man på exteriör poängen hade vi näst högst av alla på hela utställningen.

Vi blev slagna med 0,75p av en 8-årig jätte fin hingst som blev hingstchampion. 

Så jag måste säga att jag är mer än nöjd. Jag är överlycklig.


Måste dessutom avslöja att jag lagt handpenning på en liten hingst (föl).
Han hade två helbröder med på utställningen som var en riktig fröjd för ögat att se på.
Helbrorsan som var hingst knep unghingstchampion titeln, bästa gångart unghäst samt bästa svenskfödda pre.
Den andra helbrorsan som var valack fick tredje bästa poäng på gångart.
Sen fanns även ett sto med som har samma mamma som min lilla föling och även hon fick bästa gångart äldre samt reserv ungsto champion!

STORT GRATTIS till Övarps stuteri som idag tog hem storslam!

Längtar så till jag får hem min lilla pojke och ska bli så spännande att följa hans uppväxt. Och nu ser jag ju att det finns rörelser att vänta på honom.


Grattar även alla andra som idag blev tilldelade championtitlar och reserver.
Det var riktigt roligt att träffa gamla och nya bekanta att prata med under helgen.


Avslutar med några bilder på min fina fina ungsto champion MANTUA  .

   

   

       

Vann även ett tjockt fodrat innetäcke samt ett jättefint träns.
     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards