Finnsta PRE

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Linda Söderberg - 7 september 2010 21:37

Glömde ju skriva i tidigare inlägg...

Inatt är första natten på många dagar som jag fått sova HELA natten.
Hon har gråtigt hysteriskt flera ggr om nätterna i flera dagar nu.
Robins utslag spred sig vidare från ryggen med små vätskefyllda blåsor under armen och fram under ena bröstet.
Tanken slog mig ang bältros, men det avfärdade jag ganska fort. Men nu är det flera som trott lika som mig, så jag goglade lite om det ikväll.
Och jag tror ta mig tusan att det är det hon fått!


De flesta blåsorna har nu spruckit och blivit skorpor på, men hon är fortfarande väldigt öm på sidan och framsidan av utslagen.
Ska min lilla ängel åka på allt skit, eller?!

Av Linda Söderberg - 7 september 2010 20:49

Ja, nu har jag haft mitt prat med mamma och kan nu skriva ut på bloggen att jag satt ut Ricken på annons.
Efter mycket tänkande har jag nu tagit beslutet.

Vi passar helt enkelt inte ihop han och jag. Han behöver så mycket mer tid än jag kan ge honom.
Han är dum-snäll från marken och jag är aldrig orolig när lilla Robin springer runt benen på honom och ska klappa och borsta.
  
Men från ryggen litar vi inte på varandra och nu har han haft av mig några ggr och vet att han kan.
Jag däremot har märkt att med åldern gör man mer och mer illa sig när man når marken.
När man var femton brydde man sig inte så mycket, men nu har man både barn, man och flera andra hästar att tänka på.


Möjligtvis att han blir lite lugnare om han kastreras, men då har jag ingen nytta av honom iaf, så det är bättre att han kommer till någon annan.


Så finns det någon lugn duktig person som har ett hem åt honom så är det bara att höra av sig.
      

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards