Finnsta PRE

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Linda Söderberg - 18 februari 2011 21:30

Jag är så glad. Robin har börjat svara på sin medicin. Igår när jag hämtade henne var hon torr i blöjan och hade nyss varit på toa. 3½ timme senare när det var dags på pyjamas var hon torr och kvällskissade på toa och fortfarande på morgonen var hon torr!
Så skönt. 

Misstänker att jag ändå måste påminna henne lite nu i början då hon kissat på sig under så lång tid nu, men vi är på rätt väg och det är det som räknas.


Ringde ju för att höra med läkaren om hennes njurar, men enligt sjuksystern? som tog emot alla samtal, var doktorn så upptagen att han ringer upp först på måndag!
Undrar varför allt tar sån tid när det handlar om sjukvården .  


Har senaste veckan tränat Harry med att dra grimman över öronen. Han är lite rädd om dem och har bara haft en grimma man knäpper i nacken på sig tidigare, men efter denna vecka står han så snällt när man drar den över öronen i boxen och på stallgolvet. I hagen är det inte lika roligt, men det kan vi nog nästa vecka!

Har även provat "hoppa upp" på pallen brevid honom och luta/hänga lite över honom medan jag smeker och klappar på andra sidan.
Han står lös på gången och rör inte en fena, mer än att han vrider på huvudet och undrar vad jag hålle på med.
Han är så söt  .


Efter lunchfodringen drog vi till grannen för att hämta vår kossa.
Eller rättare sagt så har vi köpt en halv kviga som ett par bekanta några gårdar längre bort var tvugna att ta bort pga kalvningsförlamning.
En två-åring. Bästa åldern då det är lagom med fett på ( har jag fått lära mig).

Var riktigt roligt att se hur snabbt och smidigt slaktaren styckade och skar till bitarna.
Även mamma var med efter en stund då hon tyckte det slarvades lite då det följde med lite kött på fettbitarna .

Själv skötte jag köttkvarnen och malde köttfärs i mängder. Tror det blev ca 70-80 liter köttfärs av vår halva!
Totalt vägde vår kodel 170 kg så vi kommer klara oss ett tag.
Det roligaste är att man betalar 25:-/kg .
   

           

Fem timmar senare var vi klara och fortsättning med att packa in allt i påsar får fortsätta imorgon.
Nu står allt i jordkällaren och vi lär få rensa i frysboxen för att få plats med allt, även om vi har några bekanta som ska köpa lite.
Men ändå ett angenämt problem  .


Måste också passa på att skriva här... Om det är någon som skickat ett mail till mig så har jag inte haft möjlighet att se det än!
Servern ( eller vad det nu är...är ingen datanörd  ) har haft ett jättehaveri och det har inte gått att nå mailen på tre dagar.
Nu ikväll funkade det...Nästan. Lösenordet gick inte, så problemet kvarstår.
Så är det någon som vill något viktigt får ni ta och ringa istället.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards