Finnsta PRE

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Linda Söderberg - 23 februari 2011 15:38

Blir så trött av att lyssna på meteorologerna som dag efter dag har fel om vädret, och speciellt temperaturerna ute.
När jag sitter i bilen i morse säger de att längst ner i vårt avlånga land är det
-3 till -7 idag och att längst upp i norr är det -17 till -22 grader.
Vi här i mitten skulle få 10-15 minusgrader.
HALLÅ! Vi hade -26 grader vid det tillfället!!
Och jag hade lovat att sko idag just för att temperaturen skulle vända!
Tror att jag ska börja addera ihop temperaturen i norr och söder för att få ihop vår temp mitt i landet !


Jag kan lova att det var kallt att sko idag, även om de hade haft hästarna inne på morgonen ( kom dit kl 9) så var det -5 grader i stallet.
Händer ,fötter och knän är värst i denna kyla.
Man blir så fumlig med händerna när de värker i kylan och jag har märkt att jag upptäcker massa små sår på händerna efteråt då man knappt har känsel i dem när man skor, för det går tyvärr inget bra att ha handskar på sig.

När jag var klar med deras hästar var det bara att fortsätta hem och frysa vidare ett par timmar i stallet med vardagssysslorna.
Och nu har jag suttit en timme i soffan hemma under en varm tjock filt för att få liv i min stelfrusna kropp och framför allt fötterna.
Det är inte lätt att vara hovslagare såna här vintrar...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards