Finnsta PRE

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Linda Söderberg - 1 mars 2011 21:19

Två dagar har vi fått med riktigt milt väder som legat runt nollan, men det var också allt.
Imorse hade vi -17 grader igen .
Behöver verkligen känna av lite vår nu då jag kom på mig själv med att nynna på " I dreaming of a white christmast" när jag mockade!!!
Lite fel årstid för det va?


Tog en ordentlig genomgång på Harry med gummiskrapan innan han fick gå ut.
Han fäller vinterpäls i stora drivor! Och han som knappt har någon päls !
Men nog kunde jag stoppa en liten kudde med all päls som jag fick av.
Fattar han inte att han behöver pälsen ett tag till med våra köldknäppar.
Men det klart. Solen och ljuset sätter ju ordentlig fart på det mesta, både gällande brunstiga ston och pälsfällning just nu.


Åkte iväg och slog på en tappsko hos en ny kund på em.
Var där för nästan 6 veckor sedan så det är ju snart dax att sko om snart igen.
Men på något sätt har hästen slitit ner sömhuvudena så skon lossnat, för sömmarna satt kvar, fortfarande nitade, i hoven.
Och bara på en hov! De andra var jätte bra  .


Åkte förbi granngården och köpte söm, mineraler och betfor innan jag skulle hämta Robin på dagis.
De var ordentligt fullt med skor, verktygsväska och ett städ på 80 kg i bagageluckan.
Städet står ju längst fram för att jag ska kunna hammra på det, men det är inget man rubbar i första tag. Så jag skulle försöka lyfta i betforsäcken över det...
Fastnade på halva vägen och när jag försökte lyfta upp den igen ( halvt inklättrad i bagageutrymmet) går ju självklart säcken sönder när den punkteras av städet!
Och ju mer jag drar, dessto mer rinner betforn ut.
Så när jag väl fick ut säcken hade jag säkert två liter betfor i bilen som jag fick skrapa ihop och hälla i säcken igen.
Det slutade iaf med en svettig kraftansträngning för att flytta den där klumpen 1½ dm in i bilen och på så sätt få plats med betforn framför.


Har börjat få "problem" av min allergimedicin också. Har ju ätit Grazax tabletter ( frystorkade) i snart en månad nu.
Till en början hade jag enorm klåda i öronen, men det gick över efter knappt en vecka. Men nu har jag blivit ordentligt svullen under tungan ( där tabletten ska smälta ) så det ser snart ut som om jag har en till tunga under den ordinarie tungan...
Blir det värre måste jag ringa läkaren och rådfråga hur jag ska fortsätta.
Biverkningarna ska i regel försvinna efter första veckan..


Har nu på kvällen också fått två beställningar av visningsgrimmor, så nu har jag ytterligare en del pyssel att göra. Men det är bara kul.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards