Finnsta PRE

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Linda Söderberg - 10 mars 2011 21:52

Kan man minst sagt säga.
När jag skulle släppa ut dem kl 8 hade nästan alla hösilage kvar i boxarna från mammas morgonfodring vid kl 05.
Harry till och med låg i boxen och fortsatte med det även när jag gick in till honom, så vi hade en liten gose-stund medan han låg och åt ur hinken med hans kraftfoder.
Började tro att hästarna var sjuka när jag kom in i sto avdelningen och Semilla inte ens gjorde en antydan till att äta sitt kraftfoder. Men efter en liten stund började även hon äta, men långsamt ( för en gångs skull...)


Undrar om det var för att de fick vara utan täcken för första gången på flera månader och att vädret då självklart gick över i regn och ren storm, som gjorde dem trötta?
Men sen kom jag ju på att det förmodligen var sprutorna de fick igår mor stelkramp och influensa!

Har hört från flera att deras hästar nästan blivit sjuka av vaccinationen ( influensa) någon gång, men jag måste säga att det här är första gången på 21 år som jag varit med om det.
Men eftersom alla var hängiga och alla fick spruta, så måste det ju vara det!


När de kom ut var det bara Mantua som åt hösilaget i hagen, så hon blev nog rätt mätt...Hon som inte precis behöver det...Hon är lite rund .
Men vid lunchfodringen åt alla igen och till kvällsfodringen bjöds det även på äpplen av mamma.


hela dagen idag har varit rent skitväder. Imorse regnade det och när jag var på väg hem efter att lämnat Robin i Enköping åkte jag in i värsta snöovädret!
Och så ska vi ju lägga till stormbyarna som härjat hela dagen.
Vissa dagar vill man helst inte gå utanför dörren , men tyvärr är ju det  nödvändigt.

Började med den andra beställningen som jag fått, en visningsgrimma till en PRE som ska vara klar till utställningen i Åstorp.
Lilla fölgrimman jag gjorde tidigare blev klar för några dagra sedan.
Så liten och söt och jag hoppas lilla welshfölet ska bli nöjd med den ( och matte med såklart! )
  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards