Finnsta PRE

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Linda Söderberg - 6 maj 2011 13:48

Gårdagen var lugn, lite småpulande i trädgården och på kvällen skodde jag grannens häst.


Dagne började spännande idag. När jag parkerar bilen på dagis ser jag hur det småryker från motorhuven.
Bråttom som vanligt, noterar jag det, men tänker att det kan jag ju kolla hemma sen.
När jag börjar åka tittar jag på termostaten, vilken är okej och inga lampor som varnar, men när jag stannar bilen efter att ha åkt av motorvägen, ryker det rätt ordentligt från den.
Kommer iaf hem efter att ha kört lite försiktigt och öppnar huven och när jag lyfter av kåpan över motorn är det alldeles blött där under! Av diesel!
Fredric jobbade bara några minuter från stallet och var där strax efter att jag anlänt. Han lyckas lokalisera att det var en "plugg" från ena bränslespridaren som lossnat.
Så den fick stå på torkning efter att pluggen satts på plats och torkats så torr som man kunde komma åt.


Njöt istället av en skön ridtur på Mantua i skogen efter att mockningen var avklarad. Satt med ett stort flin där jag red för hon är så otroligt luftig i sina steg så det känns som man svävar fram.


Efter det tog jag in Harry och hade egentligen tänkt ta en promenad med honom, men han blev lite för stressad av att Fabbe som var kvar i hagen sprang som en dåre längs staketet och skrek efter sin kompis, så vi borstade och donade lite istället innan han fick gå ut igen.
Det blev ju en träning i sig, att stå inne själv utan sin hagkompis.
Annars brukar vi ju göra iordning dem ihop om de ska gå på promenad, eller så är Fabbe inne i boxen om jag gör något på morgonen.
Så det blev lite träning även för Fabbe idag. Att bli lämnad själv i hagen, samt en liten språngmarsh  .


Har fått hem massor av makadam under dagen också. Så snart är dyngstacken fixad.


Märkte även att "pluppen" vid bränslespridaren inte satt kvar vid nästa bilfärd, så nu ska det rengöras bilmotor igen, och så måste den väl in på lagning om man inte kan köpa och byta den själv.
Behöver jag säga att snart är denna bil till salu...Billigt!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards