Finnsta PRE

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Linda Söderberg - 17 maj 2011 22:09

Dagen började med strålande sol kl 5 och kallt ( 4 grader), men lagom till hästarna var på väg ut i hagarna hade det mulnat på ordentligt.
Tog en liten promenad med Harry och han tycker alltid det är lika roligt.
Blev däremot riktigt irriterad på en bilist som kom bakifrån och som inte saktade ner farten ett dugg, vilket resulterade i att Harry tog ett litet skutt ut på åkern när bilen passerade.
Sen gjorde jag väl en tabbe som jag borde tänkt på...
Av någon anledning så verkar alla unghästar tro att det är "säker mark" just där man själv hoppar över diken och dyl. Så har iaf alla våra unghästar betett sig första gången de hoppar.

Alltså, jag hoppar över diket och Harry hoppar efter och landar på baksidan av min vad. ÅH, va ont det gjorde!
Men som sagt, jag får skylla mig själv, borde tänkt på det...


Lagom till mockningen var klar började det regna, så fram till lunchfodringen tillbringades tid att laga trasiga grimmor.


Efter middagen tog jag en ridtur på Mantua medan mamma körde Assmilla.
Kan inte rå för det, men jag sitter med ett stort smile på munnen under nästan hela ridturen. Hon rör sig så otroligt lätt och smidigt och med en utstrålning det slår gnistor om, så man kan bara känna sig lycklig av att rida henne.

Assmilla kämpade på tappert för att hänga med, men jag undrar om vi inte ska slå på skor på henne, då det är lite hårt med allt grus på vägarna.
Även skogsvägarna har fått på sig grus på en del ställen.


Hann även med att borsta ren Semilla och Bedelia från deras lerinpackning innan kvällsregnet kom. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards