Finnsta PRE

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Linda Söderberg - 31 maj 2011 21:55

Äntligen...Vindstilla.
Direkt efter mockningen blev det skoning av en häst i trakten och sen passade jag på att verka Harry som dragit iväg i fötterna, sen blev det äntligen en efterlängtad ridtur på Mantua.
Vid det laget hade temperaturen smygit sig upp på 24 grader! och det hade börjat fläkta ordentligt vilket bara kändes skönt vid tillfället.
Tog en tur ut i skogen där det blev mycket trav och galopp för att komma undan bromsarna, men ute på grusvägarna blåste de bort  .
Fick duscha av hela henne efteråt då hon var genomsvettig, och jag hade nog behövt en jag med.


Tog in Harry igen för att börja träna honom lite på longering och visning för hand.
Det gick riktigt bra och han behåller avståndet mellan oss längs med långsidan. Vill inte ha honom för nära mig då det blir så besvärligt i lite snabbare tempo sedan.
Höll oss till skritt idag.


Hade tänkt ta Semilla också men vid det laget hade jag så ont i nacken och ner runt ena skulderbladet så det var helt omöjligt.
Med allt detta stormande kommer min nackspärr som ett brav på posten. Det tråkiga är att den kommer på en dag och försvinner efter 3-4 veckor.


Har även anmält mig till en hingsthanteringskurs som är om två veckor.
Jag kommer åka med Marianne från Seglinge stuteri, och vi beger oss av till skåne på lördag fm för att tillbringa söndagen hos Sara på Pepino.
Blir lite som en mini semester utan familjen, fast ändå med trevligt sällskap.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards