Finnsta PRE

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Linda Söderberg - 21 juni 2011 15:02

Äntligen tisdag och barnen är på dagis, tänkte ta en skön ridtur på Mantua, men det blev inställt då hon var tjock runt kotan och en bit upp på senan pga av ett litet sår hon lyckats med i hagen, förmodligen mot någon sten.
Så det blev lite borstning och så passade jag på att sko om henne istället.

Det lägger sig väl om ett par dagar, får jag hoppas, för den tjejen behöver verkligen röra på sig! Hon rullar snart fram och då får hon ändå bara gå i sommarhagen från kl 14 till kvällsinsläppet.


Sen fick Harry ett träningspass på volten.
En riktig liten buse var han idag och det blev både två och tre flygturer när han longerades. Men sen skärpte han till sig när överskottet på energi var slut och han gick jättefint på både volterna och spåret.
Nu får vi även till högervarvet i longeringen, även om det gick lite osäkert till en början.
Försökte mig på att fota, men det var inte det lättaste när man både ska hålla reda på kamera och häst...
   


Gick igenom Semilla lite också, verkade hovarna och rakade man och svans.
Hon var så duktig och stod blick still på stallgolvet när jag rakade henne.
Undrar vad det ska bli av denna jättehäst, för hon växer fortfarande!
Lite mer hals på henne skulle inte skada, men det kommer väl så småningom, hon har behövt väldigt mycket tid på sig med sina växtfaser.

 

Imorgon ska jag till tandis med Kim. Ett extra besök, då hans första permanenta tänder nu tittar fram. Grejen är att de kommer innanför mjölktänderna, som dessutom sitter fast som berg fortfarande.
Så vi får väl se vad de säger om det imorgon.

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards