Finnsta PRE

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Linda Söderberg - 23 juni 2011 21:54

Full fart med förberedelserna till midsommar är det här nu.
Mamma och jag insåg igår efter att ha spenderat säkert 4 timmar med att rensa potatislandet från ogräs att vi kanske har gjort det liiite för stort. När vi avslutade hade vi fortfarande en tredjedel kvar att rensa!
T o m landet måste se fint ut när vi har så mycket gäster på gården.
Klippte bort vissna blommor från rabatterna också.


Var iväg på fm med Kim till tandis också och fick mest konstaterat att de inte kommer göra något åt det, utan att tänderna kommer åka fram till rätt position när mjölktänderna lossnar.


Idag har vi fått 21mm regn och Harry gick mest i hagen och tiggde , smågnäggade/mumlade när han såg en och ville in, men vid fem slutade det äntligen att regna.


Idag har vi bakat bröd till alla nattgäster som stannar under midsommar ( 13st!) , vi har gjort två cheescake, coleslaw, mazarinkaka, gubbröra, sladdat paddocken, rensat grusgången från ogräs samt varit inne i stan och handlat.


Mantua har äntligen blivit näst intill fri från svullnad i kotan nu. Det är lite kvar och på morgonen efter en natt inne är det lite tjockare, men efter att ha rört på sig ute har det gått ner.


Vi får se om jag hinner anmäla Harry till utställningen.
Hans ägarkort är skickat från spanien men har kommit bort på vägen! Så nu måste det fixas ett nytt kort till uppfödaren som sen ska skicka det till mig igen för att skrivas under och sen returneras igen till spanien för ändring i stamboken och sen ska kortet till mig IGEN.
Jag hoppas verkligen att ändringarna hinner ske iaf på nätet i stamboken...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards