Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

har halmat...hagarna!

Av Linda Söderberg - 12 januari 2012 22:04

Vaknade av att regnet piskade på rutorna. Jippi, kan det bli bättre?
Hästarna fick renmockat medan de stod inne och när jag var klar fick de sin andra frukost som de nöjda åt inne i rena torra boxar.
Inte en chans att jag tänkte släppa ut dem idag!


Framåt kl 14 hade det iaf slutat regna och funderade ett tag på att släppa ut dem en stund, men det räckte med att kasta ett öga ut över hagarna för att jag skulle ändra mig.
Tidigare såg man vatten i alla lergropar i hagen, men nu ser man mest lertopparna i "sjön".
Jag fattar inte varför det regnar!!! Det är ju januari. Det SKA SNÖA!
Så det blev en till omgång med dyngkärran och även nästa måltid inne.


På kvällen hjälptes mamma och jag åt med den sista mockningen inför natten ( jösses va mycket mockning det blir med alla hästar inne en hel dag) och gjorde iordning mat och vatten.
Sen blev det ju en massa kel med dem såklart.
Shettisarna har fått sån enorm vinterpäls att de var smått svettiga allihop av att ha tillbringat dagen inne. Hoppas de torkar lite under natten då det ska bli kallare och snöa!? imorgon.


Vi diskuterade lite över hur vi skulle lösa utevistelsen imorgon då de skulle vara is i alla hagarna, och kom på att vi hade en del gamla halmbalar uppe på loftet som vi spred ut i hagarna, i hopp om att det skulle frysa fast så hästarna får lite grepp i hagen. Tyvärr hade det redan fryst trots att det låg på plussidan men nu har vi gjort så gott det går.
Det blir förmodligen ingen mer ridning på lääänge, för även om det kommer lite snö nu så är det en hel skridskobana under. Helt livsfarligt.

 
 
Sara K

Sara K

12 januari 2012 22:26

Det är verkligen inge kul väder nu. Håller helt med dig om att de ska vara snö nu. Blir arg på folk som är glad över att de regnar..
Hoppas på bättre tider :)
Ha de bra
Mvh
Sara

http://www.yeguadask.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

13 januari 2012 12:07

Ja om man sitter i en lägenhet/villa utan att ha med djur att göra kanske man kan vara glad åt att det inte är så kallt...
Själv skulle jag göra vad som helst just nu för att få 2dm snö!
Trevlig helg :)

 
Ann

Ann

15 januari 2012 21:23

Har också halmat i hagen... lite snö skulle inte skada!
Inte jättelerigt just nu men knöligt och hårt!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards