Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

fortsatt skit :(

Av Linda Söderberg - 16 januari 2012 21:57

Ja, i fredags åkte hästarna in lagom till det blev mörkt ute.
Trots pannlampa kunde man bara skymta reflexerna i hästarnas ögon, men även det var svårt då det var full storm med isflingor som slog i ansiket som nålar.
Märrarna var helstissiga ute i vädret och for runt staplandes på knöligt underlag och is. Man var livrädd att de skulle vricka benen av sig.


Lördagen fortsatte med storm så det blev en städ och tvättdag inomhus istället men på söndag var det några minus och vindstilla, så då hjälptes vi åt, hela famijen att dra fram omkullblåsta träd i skogen och kapade upp åt mamma och Peo.


Idag har det varit skoning hela fm.
Drog upp barnen en halvtimme tidigare, släppte ut hästarna i kolsvarta mörkret innan jag lämnade av kim i skolan och Robin på dagis och fortsatte till Kungsängen för att sko.

De hade lovat snö idag men istället blev det -2 grader och regn. Jesus va det var halt! Tom på motorvägen pendlade hastigheten mellan 80-100km/h.
När jag var klar i det stallet skulle jag slå på en tappsko en halvtimme längre bort, men det visade sig att det hade gått 7 veckor, och det var läge att sko om istället (vilket jag inte räknat med), så då blev det 1½ timme där också.
Kom hem till stallet lagom till kl 14 och fodrade samt fyllde på vatten till hästarna, då de sparkat runt vattenkaret i hagen.
Hade inte hunnit fylla på det på morgonen, men de hade ju vatten inne, så jag misstänkte ändå att de inte skulle törsta ihjäl  utan vatten ute några timmar.

Tog tag i mockningen , la in kvällsmat i boxarna och avslutade med en rejäl omkullhalkning , på stallbacken.
Ni vet när man lyft ena foten på väg in i bilen, så halkar det andra benet in under bilen. AJ.
Vid det här laget hade sandbilen sandat grusvägen iaf, så där var man säker.

Hämtade Kim och även han drattade omkull när han kom hel.
Han sa senare att han nog hade fått hjärnskakning, och jag frågade om han hade slagit i huvudet.
" Nä, jag halkade på rumpan så mycket att det skakade".
Varför har barn så sköna kommentarer!?  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards