Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

vår tur nu?

Av Linda Söderberg - 27 januari 2012 10:28

Gårdagen började bra. Tog ut Mantua på en försikig longering ute på åkern, men det var rätt bra grepp i underlaget nu.
Efter 5 minuters trav, frustande som en hel drake kunde hon börja jobba. Snacka om att hon är överladdad för tillfället.
Tog och kapade av manen på henne oxå som vuxit sig riktigt rufsig nu med en längd som säkert var över decimetern.
Inget finlir den här årstiden, det blev saxen.


Sen la jag på sadeln på Harry och longerade även honom ute på åker. Han svävade fram i sin underbara trav när han gick på en ganska liten volt, men när han kom ut på en större volt kunde han inte hålla sig längre, då blev det några små bocksprång i ren glädje över att få röra sig i en annan gångart än skritt.
Tror alla hästar bara kunnat röra sig i skritt under två månader nu.
Det är så knöligt och halt under isen i hagarna att de fortfarande bara skrittar.


De fick halva lunchgivan då det var lite för tidigt för lunchen egentligen, men jag hade en skoning i Grillby kl 13.
Hann precis lyfta första hoven när jag var på plats då telefonen ringer.
Det är dagis som säger att Robin har 38,5 i feber som kommit helt plötsligt, då hon hade varit jätte pigg på fm.
Ringer Fredric som ändå jobbade i Enköping, men han hade en kranlift att passa, så han kunde inte hämta.
Skodde "så fort" det gick, men det är svårt att snabba på något som tar lite tid, och inte vill man ju slarva heller, men lite drygt 1½ timme senare var jag på väg mot dagis.
Höll på att få en till verkning/skoning på en fångponny när jag höll på i stallet, men jag tittade lite på den bara och fixade de enormt långa tårna.
Lovade att ta den nästa gång, då jag plötsligt hade fått brådis.


Det var en blek liten tjej som hämtades. Hela denna vecka har de varit 5-7 stycken barn på Robins avdelning då resten har varit hemma med feber/magsjuka/vattenkoppor. Och när jag hämtade henne hade de precis skickat hem tre till som fått plötslig feber.

Hästarna resten av lunchen innan vi hämtade Kim från fritids och sen blev det en lugn kväll då Kim var ute och åkte pulka medan Robin och jag tittade på film.
Lagom till barnen skulle i säng spyr Robin över halva vardagsrummsbordet och fortsätter hela vägen hängandes över armen på mig in till badrummet.
Åh va lycklig man blir.
Varför ska de alltid kräkas när de ska lägga sig!?
Nu fick de vara uppe en timme till, för att se om det fortsatte ( hade ingen lust med nerkräkta sängkläder), men det kom som tur var inget mer.

Idag är hon lite piggare så jag hoppas det ger sig nu.
Blir stallgöra ikväll då Fredric avlöser mig.

 
 
Ann

Ann

27 januari 2012 18:37

Här har vi också mycket sjukt, mina två kollegor har legat halva veckan.
Stackars lilla Robin... :(

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards