Finnsta PRE

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Linda Söderberg - 1 maj 2010 10:03

Hade för fullt upp igår för att blogga.
Men jag red först Mantua och den här gången tog jag Jocosas "gamla" hoppsadel, vilken låg betydligt mycket bättre på henne än dressyrsadeln jag köpte till Ricken.
Mantua och Jocosa har lite svängda ryggar vilket passar till Jackson sadeln, medan dressyrsadel som jag iof köpte enbart till Ricken passar spikraka ryggar.


Efter det red jag Ricken och släppte honom en stund i paddocken efteråt så han kunde bralla lite medan jag passade på att ta lite kort på honom.
  
     
  
   
   


Mantua stod och flörtade med Ricken hela tiden från hagen.
Hon har försökt få lilla Fabbe att bli intresserad av henne då hon nu är vrålbrunstig, men han fattar ju ingenting. Han är ju valck nu.
Man är så sugen på att betäcka henne nu när hon fällt av all päls och har så tydliga regelbundna brunster, men jag väntar nog en månad till då jag inte gärna vill ha föl när det fortfarande nästan är vinter.
Så håll ut Mantua... Om en månad får du träffa Ricken    


Hämtade barnen och sen bakade jag bröd och gjorde en köttfärspaj som vi tog med hem till Freddans brorsa som vi alltid åker till på valborg.
Vi blev ett litet gäng den här gången hos Patric och Lotta , men lika trevligt som vanligt.
Kim och Robin hade fullt upp att leka med kusinen Calle.


Trots att det kom lite småstänk på kvällen var det riktigt skönt ute, så hästarna fick vara ute ända till 22 innan mamma, Robin och jag åkte och tog in dem.
Det är så mysigt att titta ut över fälten och se hur nästan alla gårdar har en egen majbrasa som brinner i mörkret.


Kom hem med barnen 22.40 och de somnade nästan innan huvudet landat på kudden.
Det är inte dåligt från en 5-åring och en 3-åring att vara vakna så länge med tanke på att de drog igång kl 5.50 på morgonen.


Idag sov de ända till 7.30 
Vi ska ha våran egna majbrasa idag om det går, för det är full storm just nu.
Hoppas att det mojnar lite under dagen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards