Finnsta PRE

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Linda Söderberg - 5 maj 2010 20:04

Idag var det dax att bita i gruset. Ricken var hur lugn och fin som helst, jag satt upp stoppade fötterna i stigbyglarna och satt en liten stund. Smackade på lite och han tog tre skrittsteg innan f_n flög i honom. Full fart med inslag av bocksprång och efter ett varv for jag i backen.
Fredric har köpt en säkerhetsväst åt mig som jag nyss börjat använda och det var jag glad för idag.

Blir så trött när jag inte förstår varför han gör så.


Igår kväll blev äntligen den sista delen av installationen av solfångarna klar, och idag var det lite kul att se hur varmt det blir av dem.
Inte för att det var det mest optimala vädret då temeraturen kämpar sig upp på 10 grader som mest ( i skuggan) och det är nordliga vindar, men som varmast blev det iaf 60 grader.
Ska bli så skönt att slippa elda på sommaren för att få varmvatten.


Bedelia, Fabian och Felizia hade tokrace i hagen vid lunch. Ser så kul ut när de far fram och tillbaka medan de andra står och tittar på och undrar vad de håller på med.


Har bokat in sista vaccineringen av Felizia samt vaccinering av katten Tinto på måndag. Ska även passa på att raka Tinto då hennes tjocka vinterpäls tovat ihop sig och mest är knutar just nu. Det går ju så mycket snabbare hos vetten med maskin och lugnande än att vi själva sitter med sax och bråkar, för det är precis det man får göra.
Två-tre tovor hinner man få bort innan hon tröttnar.
Och vem vinner om en katt inte vill?


Typiskt nog ringde hovis och sa att det blir skoning på måndag, så nu måste jag försöka ändra så vi kan åka till vetten på tisdag ist.
Mamma är ledig mån-tis den veckan, så det är ju smidigt om det funkar då.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards