Finnsta PRE

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Linda Söderberg - 17 maj 2010 21:59

Dagen började med att vi skulle åka till Västerås sjukhus direkt efter hästutsläppet. Hann bara utanför gården så blev jag stående bakom skolbussen som hade stannat.
Såg att både chaffören och en av skolbarnen stod i diket mot åkern och att något låg där. Det visade sig att pojkens bror hade fått ett epileptiskt anfall.
Kunde ju inte lämna honom där, så jag skickade iväg skolbussen och väntade in deras mamma, hjälpte pojken in i bilen när han hade kräkits klart, skjutsade den andra grabben till skolan och sedan fick jag stå på gasen för att hinna in till sjukhuset i tid.


Provtagning igen och under tiden vi väntade på provsvaren njöt vi av två timmar ute i solen där det fanns en lekpark.
Proven visade att värdena var normala, så nu är Robin äntligen utskriven .


Efter lunch, införskaffning av mat och lunchat hästar åkte vi till grannen och tog en fika. Bjöd på bullar som tack för hjälpen för att de ställt upp och lunchat våra hästar när jag varit iväg och skott.
Fick även med mig en trasig grimma som jag ska laga.


Fredric var i full fart med att klippa gräset när vi kom hem.
Årets första klippning! Otroligt vad gräset fått fart efter några dagars regn och nu värmen som kommer också.
Kanon! Ska börja beta in hästarna nu.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards