Finnsta PRE

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Linda Söderberg - 22 maj 2010 22:48

Nu har det inte blivit så mycket bloggande den här veckan, men det är väl inte så mycket speciellt som hänt.


Mamma fick inbjudan till stadshuset i tisdags för att äta middag och ta emot en medalj ( fast hon valde ett pärlhalsband istället) för 30 år i yrket för Sthlms stad.


Hästarna har börjat betas in för att snart släppas på bete.
Vinterhagen de går i finns det inte många grässtrån i, så de får beta någon timme om dagen och långsamt öka på tiden.
Vill inte veta ordet av kolik eller fång! Det räcker med att vi haft en fånghäst.


Såg i måndags när vi åkte från Västerås att de skulle ha drag racing på ena flygplatsen den 22/5, dvs idag.
Berättade det för Kim som blev eld och lågor, så det bokades in.

Kollade på datorn igår kväll och läste lite om evenemanget.
Kim har haft nedräkning och pratat om det varje dag sen i måndags, så tidigt imorse packade vi iordning ryggsäcken med mat/fika , kamera och ombyteskläder och gav oss iväg.
Halvvägs framme kom vi på att vi glömt hörselskydden till barnen, så det blev en sväng in på Jula för att införskaffa det.
Kommer fram till flygplatsen och....... Inte en bil !
Var tvungen att ringa till Freddans brorsa som snabbt gick in på Västerås hemsida som bekräftade att det faktiskt var rätt datum och plats.
Men envis som synden gav jag mig inte, utan vi åkte till nästa flygplats, men inget där heller.
Behöver jag säga hur ledsen Kim blev .
Själv var jag sur halva vägen hem, då jag själv sett fram mot denna dag.
"Tröstade" barnen med att köpa lördagsgodis i "Sveriges störta godisbutik? " i Humelsta på vägen hem, så de blev lite muntrare då.


Men, men. Jag har fått något av min man idag som jag velat ha länge nu.
Ett växthus på  6,3 kvm .
Så när barnen gått och lagt sig har vi kämpat tillsammans med myggen i två timmar innan det blev för mörkt för att se alla små detaljer.
Men hela ramen är uppe och kortsidorna är klara. 


Har precis gått in på Västerås sida igen och NU står det att tävlingen var inställd pga bristande säkerhet för förarna!!!
Öh, hur välplanerad var denna tävling undrar man ju !?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards