Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Fundersam

Av Linda Söderberg - 20 mars 2011 21:04

Det var nog minst sagt av vad jag var kl 01.30 i natt.

Vaknade av ett vrål och var ju tvungen att springa upp för att se vad det var.

Som vanligt var det Kim med sina vilda drömmar som blev lite högljudd, men då jag kom in i deras rum vaknade Robin.
Jätteledsen, och kokhet med skakningar och sa att hon frös.
Dessutom drog hon på sig någon hosta som blivit slemmigare och värre under natten, för hon hostade så jag trodde hon skulle kräkas!

Drog i henne både Ventolin och alvedon samt tempade henne.
Trodde tempen skulle sluta på 41 grader, så varm som hon kändes, så jag blev väldigt förvånad då den stannade på 38,5.
Men trots det skakade hon i hela kroppen och sa att hon frös.
Varje halvtimme i nästan tre timmar ville hon dricka vatten, men somnade till slut ordentligt för att vakna kl 6 av att Kim kom in till oss. ..Helt frisk igen!

Jag blir knäpp på dessa feber-attacker.


Kommer det fortsätta så här måste jag nog lämna ett blodprov på henne, för även om jag inte sett att hon haft någon fästing så börjar ju dom tankarna att snurra efter en kommentar i tidigare inlägg.


Dagen började helt vindstilla med -7 grader och sol!
Och efter mockning och fika blev det en promenad på 2,5 km i den härliga vädret med både Kim och Robin på varsin häst.
De är så duktiga bägge två och båda travar nu utan att man håller i dem.
Kim är lite stel fortfarande i traven, men Robin sitter hur avslappnat som helst och sitter som gjuten när hon travar!
  

 

När Kim tappat stigbyglarna ett par gånger föreslog jag att han skulle släppa dem helt istället. Vad jag inte tänkte på var att han bara skrittat  utan stigbyglar...
Undrar om det tog fyra travsteg innan han gled av på sidan och ner i marken ?!

Och sen var han så förbannad att han gick sista km hem, för rida skulle han inte!

Han är väl som jag var som liten...
När jag ramlade av skrek jag; dumma hästjäkel och gick därifrån!
Sån var jag.


Harry har fått stå inne i boxen med lite hö under tiden då risken är rätt stor att han tar sig genom staketet för att följa med sin lilla kompis.
Han har skrikit ett par gånger när vi lämna stallet, men finner sig rätt fort i att vara själv inne.
Men han välkomnar oss högt när vi kommer tillbaka.


Efteråt blev det korvgrillning på kullen, men vid det laget hade det börjat blåsa rätt bra, så när brasan var utbrunnen drog man sig gärna in igen.


Har nu på kvällen bakat tekakor med Robin, och hon har suttit brevid plåtarna när de har jäst och sjungit "När trollmor lagt de elva små trollen.."
För jag har sagt åt henne att de ska sova en stund innan gräddning och att man inte ska peta och väcka dem.
Är hon söt eller!?  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards