Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Börjar fungera igen

Av Linda Söderberg - 29 mars 2011 09:29

Igår var fösta dagen som jag kunde mocka och sätta upp en hästsvans på mig själv!
Så rörligheten börjar komma tillbaka, men det sitter fortfarande runt nacken och skulderbladen.


Har precis lämnat in bilen IGEN för felsökning och jag hoppas verkligen de hittar felet. Men eftersom bilen inte hoppar fram som en känguru jämt, utan bara ibland, så lär väl bilskrället uppföra sig exemplariskt bara för det!
På fredag bär det av åt Strängnäs till Agneta på Gesta stuteri. Det är dax för avelsvärdering av Semilla.
Gud var fort tiden går. Hon var ju nyss en liten föling.
Hon ser lite kul ut just nu, för hon växer och växer och har smeknamnet långben . Det säger väl allt.


Så det är inte så mycket mer att uppdatera om då de senaste fyra dagarna har gått åt att vila och äta smärtstillande. 

 
 
Ann

Ann

30 mars 2011 21:01

Skönt att du börjar må bätte!
Jag började ju undra... :)
Spännande med fölmönstring, har aldrig varit på någon vad jag vet! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

30 mars 2011 21:54

Tja, riktigt bra är det inte, tror jag har någon nerv i kläm, för det gör ont bara man smeker huden i nacken!
Läste att även du har ont...Fast av annan anledning ;p

Nej det är ingen fölmönstring. Det är min tre-åring som ska genomgå avelsvärdering och se om hon är lämplig i avel.
Men det är lika spännande ändå :)

 
Ann

Ann

30 mars 2011 22:27

Det lät inte alls skönt...
Läste fel... :P men har inte varit på avelsvärdering heller! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

31 mars 2011 11:25

Men du ska väl iväg och visa din lilla Merlin på något framöver!? :)

 
Ann

Ann

1 april 2011 08:50

Nja... det vet jag inte direkt... :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

1 april 2011 20:32

Det klart du ska! Det är jätte kul, samt en bra träning och erfarenhet för er båda :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Ovido - Quiz & Flashcards