Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Helgen stormade bort

Av Linda Söderberg - 29 maj 2011 21:31

Ja, som rubriken lyder...

Lördagen bjöd på regn som hängde i luften och mer eller mindre halvt storm, så arbetet med hästarna blev inställt då de har svårt att koncentrera sig och att befinna sig med alla fyra på marken. Speciellt Mantua, hon visar att hon utan problem kan bära upp sin jättehydda i en exemplarisk piaff!


Tog en sväng in till Enköping för att slå ihjäl lite tid med barnen som i stort sett klättrade på väggarna hemma och hade dötråkigt inne och kompisar som åkt bort.
Blev ett par till blommor till urnorna där hemma.

Fredric var och jobbade och kom hem med en bukett rosor och en jättefin blomma på kvällen.


Tyvärr fortsatte vädret idag fast i ännu mer storm. Det har stormat i över en vecka nu .
Blev uppvaktad på morgonen av barnen, Robin sjöng massa sånger och Kim hade slagit in en teckning i julklappspapper . Vi fick även strickta order att stanna i sängen till de hade dukat fram frukosten tillsammans.


Vi fick ju som jag skrev tidigare nedslag på vår dyngstack ( vilket vi var väl medvetna om innan de kom) och nu har grannen varit här och schaktat ur och lagt i kross, så nu väntar vi bara på containern. Snart klart.
   

Vi åt en god lunch/middag med mamma och Peo och avslutade med en jordgubbstårta som Kim och Robin dekorerat. Och efter det tog vi med oss borstar och begav oss upp till sommarhagen för att borsta lite hästar. Robin ville så gärna rida, men blev lika glad av att krama och borsta dem.
Äntligen har shettisarna börjat fälla efter att de fått en B-vitamin kurs behandling. Det har gått riktigt trögt för dem, medan mina stora är klara för länge sedan.
Ledarstoet Assmilla med hingstnacken...

Felizia gör sköna grimaser när hon kliar skinkan  Felizia och Bedelia får en genomgång med borsten och kramar av Robin      
  Kim tyckte det var roligare att leka tarzan...
   

 

Har bollat tanken fram och tillbaka men har nog tagit beslutet nu.
Jag kommer ställa ut Harry på championatet senare i sommar och funderar även på om jag ska ställa ut Mantua en gång till då hon nu lämnar ungsto klassen.
Som sagt, inget är bestämt och jag har tid kvar att fundera.
Men jag tycker Harry har blivit så fin, eller rättare sagt vacker, så med han är jag till 99% säker.
      

 
 
Tina

Tina

30 maj 2011 21:21

Hej.

Jag har tittat in här, anonym, med jämna mellanrum:)

Väldigt fin Harry! Och de andra oxå så klart...

Vänligen Tina

http://lightningpre.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

31 maj 2011 14:22

Hej Tina.

Va kul att du tittar in ibland och nu även lämnat ett avtryck bland komentarerna :-)

Var in på din blogg, och nu måste jag ju följa den för att se hur det går med Bellis.

Mvh Linda

 
Marianne

Marianne

31 maj 2011 22:12

Harry ser otroligt fin ut. Det blir spännande att följa honom.

http://seglingepre.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

1 juni 2011 22:30

Tack Marianne.
Ja, jag är otroligt nöjd med honom, och ser samma mjuka fina linjer som Mantua har.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards