Finnsta PRE

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Linda Söderberg - 3 augusti 2011 10:05

Ja, nu är jag tillbaks. Eller rättare sagt vi åkte i fredagsmorse och kom hem igen 01.45 på måndag morgon. Fick genast kasta mig in i skoningar och har väl inte haft varken tid eller ork att starta datorn förrän nu.


Men vilken helg vi haft!
När vi kom till hotell Gothia Towers som visade sig vara nordens största hotell, kändes det riktigt lyxigt med badkar på rummet, två flaskor mousserande vin som hotellet bjöd på och de två toblerone som låg på bordet tog barnen hand om.

Efter in cheeckningen var det raka vägen till Liseberg som låg mittemot vårt hotell och där hade vi gratis inträde då vi köpt något kort i samband med hotellbokningensom gav gratis inträde till bl a Liseberg, alla museum, resor med spårvagn och bussar mm.


Lördagen bjöd på strålande sol och barnen hade inte tid för lunch förrän kl var närmare 15. Eller rättare sagt hade de nog kunnat hoppa över det med, det var Fredric och jag som både var vimmelkantiga och hungriga vid det laget.

        

 

Stod och tittade när Fredric och Kim åkte släng-gungan och det såg väl inte så farligt ut. Inte för att jag själv hade valt att åka den, men när Kim gärna ville åka den med mig och Fredric var iväg på något annat med Robin, så gav jag vika och åkte den med honom.
Och det kommer ALDRIG hända igen!!! Fy fabian. Medan många barn satt med händerna i luften, så satt jag med armarna lindade runt kedjorna och önskade att åkturen snart var över.


Middagen åt vi först framåt kl 21.30 och sen var det bad på rummet och två ungar som stupade i säng och somnade på två röda.

själva njöt vi av en lugn stund med vinet och firade vår 7-åriga bröllopsdag som i och för sig var på söndagen, men vi tjuvstartade...


Söndagen fortsatte som lördagen med mera berg o dalbanor, stockar i vatten nedför stup mm

 

Vi gick i spegelhuset där Kimpa krashade inne i spegel laburinten som bestod av både speglar och glasväggar.
  Kl 16 gick vi till Universeum som låg strax intill och där var vi kvar ända till stängning kl 20.

               

Hämtade bilen på hotellet som var rena fort knox för att ta sig till garaget. Två koder in till garaget, som för övrigt var lika fint som hotellet nästan, till och med gardiner fanns det! Och sedan två koder för att ta sig ut med bilen.

 

Nä nu har jag ett annat chema som stressar mig.
Skriver mer ikväll. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards