Finnsta PRE

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Linda Söderberg - 9 augusti 2011 22:16

Ja, hela söndagen gick åt till skoning nästan. Kom hem lagom för att fixa middag, duscha barn och sedan natta dem innan det var dax att plocka in alla hästarna.
De fick gå in lite tidigare då det för första gången den här sommaren regnat nästan hela dagen!
Det är så lagom dax NU att börja regna. ALLT bete är redan slut då det varit noll i återväxt. Bönderna runt omkring är oroliga att de inte fått in tillräckligt med hösilage till korna då det blev en första skörd, en VÄLDIGT dålig andra skörd och den tredje var bara att glömma.
Fick höra att det var 100 år sedan vi hade så här torr sommar i den här delen av mälardalen.
Förra månaden fick vi hela 12 mm regn och det var uppdelat på tre ggr. Dvs dropparna torkade innan de kom igenom jordskorpan. Sen har vi mest haft blåst, sol och 24 grader i snitt. Hade jag inte haft hästar hade det varit en supersommar...


Hur som, när hästarna kommit in och rullat sig torra i spånetoch jag kommit innanför dörren igen strax efter kl 21 är Kim fortfarande vaken!
Han har då lyckats hålla sig vaken i 1½ timme i sängen pga att han var så nervös inför inskolningen dagen därpå. Och mest rädd för att gå i matsalen med alla andra stora barn. Men efter ett snack kom han till ro iaf.


Så igår var det som sagt inskolning och det gick hur smärtfritt som helst. Lämnade honom själv ett par timmar till och med för att kunna luncha hästarna och mocka.


Idag har jag varit iväg till Vallentuna, Ekerö och Enköping och skott hela dagen. Kom hem kl 19. Pust.

Imorgon ska jag lämna barnen på förskolan/fritis och sen ska jag ägna all tid åt mina underbara hästar och lägga lite tid på att sy utställningsgrimmor.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards