Finnsta PRE

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Linda Söderberg - 11 augusti 2010 22:49

Började morgonen med att lämna Kim hos dagmamman, medan Fredric fick ta Robin till sitt nya dagis i Enköping för den första inskolningsdagen.
Hon har tjatat i en vecka om dagis så hon var så lycklig över att äntligen få åka dit.

Själv hann jag precis klart med mockningen innan hovis kom.
Vi började med att sko grannens travare. Det gör inget omjag får många travare som kunder senare, för jösses va de är uppfostrade! Tror inte jag träffat på något halvblod som står så still och snällt som dessa travare gör när man skor dem.
Men så är de ju utasatta för det mesta och otroligt hanterade ända sedan föl...


Efter det fortsatte vi till Sollentuna där vi idag fick en ny kund. Hon hade haft många hovslagare och säkert lika många hovslagare som avböjt att verka hennes travare då de inte kunnat pga att han var så otroligt sned i hovarna!
Får man kalla sig hovslagare då? Det bevisar ju bara hur många okunniga hovslagare det finns ute på marknaden.
Jag kan ju säga att han var så hög på insidorna av hoven att vi fick verka ner enbart där och skruva i brodd i främre och bakre hålet på utsidan av hoven för att ställa om hästen. Skulle ju behövts mer, men man kan ju inte ställa om hur mycket som helst på en gång.

Bak hade han inga trakter alls och låång i tårna, så även där fick han brodd i bakre hålen för att själv lägga över vikten på främre delen av hoven och på så sätt belasta tån mer och få trakten att växa mer.


Det blev mycket hovslagartaktik nu, men jag skriver detta även för min egen skull...


Hade en till efter det som jag skodde helt själv..
Kom hem vid 18, sa hej till barnen, slevade i mig lite fil innan jag hade min hobbykväll med mamma.
Var så skönt att rida ikväll. Två bromsar tog jag under hela ridturen och det var lagom varmt ute.
Hjälptes åt att natta hästarna och tog lite kort på dem i hagen.
Kom hem kl 22 och nu ska jag natta mig själv.

Imorgon är det min tur att skola in Robin mellan 7.45-16 så jag är väl tokslut efter det   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards