Finnsta PRE

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Linda Söderberg - 29 augusti 2010 10:05

Började gårdagen med att träna Mantua och Semilla medan barnen hjälpte mormor med att göra äppelmos.
Även i år lyckades de med att skära alla äpplen utan att skära sig själva i fingrarna .


Mantua sköter sig jättefint både med galoppen på volten och travar fint hela långsidorna, men...Hon visar bara sin supertrav då hon är på humör. För dagen blev det en bra trav men saknade det där lilla extra.
Hon tycker det är såå tråkigt.


Semilla ställer upp sig bra nu och har börjat förstå vad jag vill.
Smakar ett par ggr och gör ett par egna travsteg brevid henne så börjar hon själv att trava nu.

Hon travar lite trevande och försiktigt bortåt långsidan i paddocken, men uppåt igen har hon börjat att både öka och länga när jag smackar på henne.
Så det kommer nog.
Och så har hon skött sig från fler bocksprång...


Det blev klart på fredag kväll att Pim Pim kommer exporteras till danmark. Hade ju varit skönt om Fabiola fick följa med, men då hon var ute efter Pim Pims blodslinjer och ett avelssto, blev väl 10 000:- för ett föl lite mycket.
Men efter en natts funderande och mammas "tjat", gick jag ner lite i pris, så igår blev det även klart att Fabiola kommer exporteras till Danmark med sin mamma .

    
Kommer plocka bort annonsen då handpenningen kommer in på måndag.
De kommer åka i oktober, så jag hinner pussa ett tag till på dem.  


Sen på kvällen var vi bjudna på kräftskiva hos min pappa i Norrviken.
Det var riktigt många år sedan jag åt kräftor av någon underlig anledning och blev nu påmind om hur gott det är.
Träffade massa människor jag inte sett på säkert 20 år, så det fanns mycket att prata om.
Kvällen blev riktigt trevlig, trots att det blev lite mycket nubbar för vissa som jag med hjälp av en kompis till pappa fick hjälpa hem innan han gjorde sig för illa.
Barnen somnade lite fint i soffan framför  filmen Shrek med varsina godisskålar i knät.
Kom hem vid 2 och det tog inte lång tid innan man sov.

  

  

Kim aktiverade de flesta i fotboll...

  

Pappa och Fredric i en skål

  

  

Min farbror med Robin

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards