Finnsta PRE

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Linda Söderberg - 27 augusti 2010 11:26

Håller på med träning av Mantua och Semilla just nu och den mesta tiden framöver kommer nog ligga på dem två tills championatet är avklarat.


Mantua har visat sig vara rena krutdurken nu när hon ska galoppera innan den ökade traven, så vi måste träna på att bibehålla traven då hon gärna faller över i galopp efter bara några meters trav.
Men de metrar som hon travar så är hon SNYGG!


Semilla har travat lite försiktigt brevid mig för att förstå vad jag vill av henne.
Men häromdagen blev hon lite kaxig och utan att jag hann reagera flög hon förbi mig i full galopp och gjorde ett riktigt glädje skutt och lyckades ju självklart träffa min överarm/axel.
Som tur var befann jag mig nära henne, så det blev mer en hård "knuff" istället för att det kunnat bli en hård slutsnärt.
Var tvungen att "säga till" henne ordentligt att hon inte får göra så för det är inte så kul om hon skulle få in en träff lite högre upp...


Men redan dagen därpå visade hon att hon förstått budskapet och travde jättefint brevid mig.
Kommer träna henne brevid mig ett tag till innan jag ber henne om att länga och springa längre ifrån mig.


Har fått en spekulant på Pim Pim också. Ifrån Danmark.
Då måste jag (OM det skulle bli affär) sätta mig in i vad som gäller med papper osv.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards