Finnsta PRE

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Linda Söderberg - 16 augusti 2010 22:42

Robin fortsatte på morgonen och fm med att andas kort, snabbt och ansträngt så strax innan lunch ringde jag vårdcentralen. De hade fullt men lyckades klämma in oss vid 14.30
Inte för att jag hade tagit ett nej...


Varm som en liten kamin var hon när vi kom dit och läkaren behövde inte lyssna länge innan han sa att det "knarrade" ordentligt i ena lungan och han kunde misstänka en lunginflammation.
Men genom en sänka kunde vi turligt nog utesluta det.
Så det är "bara" något liknande förkylningsastma. Det har bara den här gången satt sig ordentligt på luftrören.
Blev Ventolin som behandling ( vilket jag ju redan hade påbörjat dagen innan...) och jag ska höra av mig ifall hon blir sämre.


Plockade idag tre fästingar på Semilla. Har hittills bara tagit en fästing på Pimpis, så hästarna har varit skonade i år. Hunden Meja och katten Tinto har nog fått resterande fästingar...

Av Linda Söderberg - 16 augusti 2010 02:49

Kl är nu 02.50 och jag har svårt att sova. Ligger och lyssnar på Robin som har svårt att andas ordentlig.
Var tvungen att gå in på "FASS" på nätet för att kolla att jag doserade rätt med Ventolinet som jag gav henne innan hon gick och la sig.
När hon var liten fick jag det åt henne då det alltid satt sig i luftvägarna på henne, men har nu inte behövt använda det på länge, så jag var osäker på hur mycket hon skulle ha då hon ökat några kilo i vikt sedan sist.

Jag doserade visst rätt bra ( 0,5 ml för mycket) men tycker det låte lite för ansträngt för att jag ska kunna slappna av.
Korta, snabba och pipiga andetag.
Men hon ska ju få det tre-fyra ggr dagligen så jag hoppas det ger med sig under morgondagen och till kommande natt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards